چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
پزشکیان

حوزه/ مسعود پزشکیان با محکومیت شدید اقدام جنایتکارانه منجر به شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، اینگونه اقدامات را مغایر با همه کنوانسیون‌ها و معاهدات بین المللی و نشانه عجز و استیصال دشمنان دانست و گفت: بی شک مقاومت ملت قهرمان و مظلوم فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مسعود پزشکیان، امروز چهارشنبه در دیدار آقای «جائو رئیس»، رئیس مجلس مالی با محکومیت شدید اقدام جنایتکارانه منجر به شهادت «حاج اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به منظور شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر کرده بود، اینگونه اقدامات را مغایر با همه کنوانسیون‌ها و معاهدات بین المللی و نشانه عجز و استیصال دشمنان دانست و تاکید کرد: بی شک مقاومت ملت قهرمان و مظلوم فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد و این اقدامات جنایتکارانه خللی در عزم و اراده فلسطینیان در احقاق حقوقشان ایجاد نخواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه همچنین بر ضرورت وحدت و انسجام کشورهای اسلامی در محکومیت اینگونه اقدامات بزدلانه و جنایتکارانه تاکید کرد.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار ضمن قدردانی از پیام تبریک مقامات عالیرتبه مالی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و گسترش روابط و همکاری‌ها میان دو کشور در دوره جدید تاکید کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد در اولین فرصت کمیسیون مشترک دو کشور به منظور بررسی راهکارهای ارتقای هرچه بیشتر سطح روابط بویژه در بخش تجاری و اقتصادی را برگزار و توافقات آن را در مسیر اجرا قرار دهیم.

رئیس جمهور همچنین توسعه ارتباطات پارلمانی میان ایران و مالی را تسهیل کننده روند گسترش روابط تهران-باماکو دانست و خواستار تعامل بیشتر مجالس دو کشور در این زمینه شد.

جائو رئیس، رئیس مجلس مالی نیز در این دیدار ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را اقدامی وحشیانه و جنایتکارانه خواند و آن را محکوم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha